درمان خشکی واژن اصفهان

درمان خشکی واژن اصفهان : بیماری خشکی واژن ممکن است برای هر زنی رخ دهد اما امکان بروز آن در سنین بالاتر بیشتر است. دیواره‎های داخلی واژن توسط یک مایع روان و شفاف مرطوب می‎شود. این رطوبت به افزایش سلامتی واژن و ضخامت آن منجر می‎شود. برخی عوامل می‎تواند رطوبت واژن را کاهش دهد و سبب بروز بیماری خشکی واژن گردد. در ادامه به بررسی این بیماری، علت بروز و روش‎های درمای آن می‎پردازیم.

دلایل بروز خشکی واژن

• مصرف الکل و دخانیات
  • داروهای ضد افسردگی و ضد بارداری
  • استرس
  • زایمان
  • پرتو درمانی
  • شیمی درمانی
  • برداشتن تخمدان‎ها

علائم خشکی واژن

افراد مبتلا به بیماری خشکی واژن لازم است در صورتی که با علائم آن مواجه شدند فوراً به پزشک مراجعه نموده و در صدد درمان آن برآیند.

برخی از علائم خشکی واژن عبارت است از:

• کاهش تمایلات جنسی
  • سوزش و خارش واژن
  • درد غیرقابل تحمل و خون‎ریزی در نزدیکی‎های جنسی
  • عفونت‎های درمان ناپذیر و مکرر مجاری ادرار

نحوه درمان خشکی واژن در اصفهان

درمان هر بیماری بنا به شرایط بیمار و میزان پیشرفت بیماری او درمان‎های مختلفی دارد. تعیین روش مناسب توسط پزشک و پس از معاینه‎ی بیمار امکان پذیر است. اما بهتر است بیمار با انوع روش‌‎های درمان این بیماری آشنایی کامل داشته باشد. در ادامه به بررسی انواع روش‎های درمان خشکی واژن می‎پردازیم:

• کرم‎های لوبریکانت

مصرف داروهای لوبریکانت که در واقع نوعی روان کننده و مرطوب کننده واژن هستند و به صورت کرم و ژل بدون نسخه قابل تهیه‎اند درمان موقت بیماری خشکی واژن محسوب می‎شوند. البته ممکن است در اثر مصرف زیاد آن، خاصیت درمانی خود را از دست بدهد و پس از مدتی بی‎تاثیر گردند.

• هگز

دستگاه هگز که نوعی دستگاه درمانی جدید است با افزایش گردش خون در واژن سعی در درمان این بیماری دارد. این دستگاه به کمک انرژی گرمایشی و رادیوفرکانسی و کشسانی عمل می‎کند.

• هورمون تراپی

برای درمان خشکی واژن اصفهان به روش هورمون تراپی داروی افزایش دهند‎ی هورمون استروژن مستقیما در واژن استفاده می‎گردد. لازم است بدانید داروهای موضعی استروژن کمتر از سایر داروهای آن جذب می‎شود. این درمان به چند روش کرم‎های واژینال، قرص‎های استروژن واژینال، حلقه‎ی estring قابل اجرا است.

• درمان خشکی واژن اصفهان

لیزر درمانی برای رفع خشکی واژن در صورتی که به درستی انجام شود بسیار موثر است. در این نوع درمان پزشک با تابش اشعه‎ی لیزر و ایجاد گرما در موضع مورد نظر سبب افزایش کلاژن سازی پوست و تولید استروژن می‎شود. لیزر درمانی که در کوتاه‎ترین زمان ممکن قبل اجرا است به افزایش ضخامت و استحکام واژن منجر می‎گردد.

نکات ضروری در درمان خشی واژن

جهت کسب بهترین نتیجه از درمان خشکی واژن لازم است بیمار برخی موارد را قبل و بعد از درمان رعایت کند. رعایت این موارد سبب افزایش بهبود روند درمان نیز می‎گردد. در ادامه به برخی از این نکات می‎پردازیم:

• سه روز پیش از درمان و یک هفته پس از آن لازم است از برقراری رایطه‎ی جنسی بپرهیزید.
  • از مصرف هر نوع موادی که سبب افزیش حساسیت در موضع مورد نظر می‎شود اجتناب نمایید.
  • پس از درمان تا بهبودی کامل لبس تنگ نپوشید.
  • مصرف الکل و دخانیات و داروهای رقیق کننده‎ی خون قبل و بعد از درمان ممنوع است.

مزایا و عوارض ناشی از درمان خشکی واژن

درمان خشکی واژن بسیار اهمیت دارد زیرا این بیماری سبب بروز مشکلات بسیاری در فرد می‎شود. از جمله مزایای این درمان می‎توان به بهبود کیفیت رابطه‎ی جنسی، از بین بردن درد و خون‎ریزی در حین آن اشاره نمود. همچنین درمان این بیماری سبب جوان‎سازی واژن بیمار و درمان عفونت‎های آن می‎شود. اما لازم است بدانید هر درمانی اگرچه باعث از بین رفتن بیماری و مشکلات ناشی از آن می‎شود اما در صورتی که به درستی انجام نگیرد می‎تواند سبب بروز برخی عوارض برای فرد گردد. ایجاد حساسیت در صورت استفاده از روش‎های خانگی، در موارد بسیار نادر ایجاد اسکار در لیزر درمانی و… از جمله عوارضی است که می‎تواند در پی درمان بیماری خشکی واژن برای بیمار رخ دهد.

هزینه ی درمان خشکی واژن اصفهان

درمان خشکی واژن همانطور که پیش‎تر بین شد می‎تواند به روش‎های مختلف انجام گیرد. انتخاب روش مناسب و تاثیرگذار توسط پزشک تعیین می‎گردد. بنابراین پیش از معاینه‎ی بیمار توسط پزشک نمی‎توان هزینه‎ی درمان این بیماری را تعیین نمود. البته مبلغ ناشی از درمان خشکی واژن به موارد دیگری مانند میزان پیشرفت بیماری، تعداد جلسات لازم برای درمان کامل آن، شرایط بیمار، دستمزد پزشک و… نیز وابسته است.

میزان مندگاری

روش‎های مختلف درمان بیماری خشکی واژن هر کدام میزان تاثیرگذاری و مانگاری متفاوتی دارد به نحوی که درمان‎های خانگی و لبریکانت‎ها اغلب موقت بوده اما لیزردرمانی  تاثیر طولانی مدت‎تری دارد. اما لازم است بدانید نمی‎توان یکی از این روش‎ها را به عنوان روش درمان قطعی و دائمی معرفی نمود زیرا این امر کاملا تحت تاثیر میزان اجتناب فرد از عوامل بروز این بیماری و نکاتی است که وی باید رعایت نماید. همچنین هیچ درمانی نمی‎تواند مانع سیر طبیعی افزایش سن گردد و همنطور که مطرح شد افزایش سن از دلایل اصلی ایجاد خشکی واژن است. بنابراین اغلب این درمان‎ها به فاصله‎ی چند سال (بنا به تشخیص پزشک و روش درمان او) لازم است مجدداً انجام شود.