درمان خشکی واژن در اصفهان

درمان خشکی واژن در اصفهان : اندام جنسی زنان از بخش‎های مختلفی تشکیل می‎شود. یکی از مهم‎ترین این بخش‎ها واژن است. آتروفی واژن در واقع تحلیل بافت این اندام است که موجب تحریک و التهاب آن می‎شود. تحلیل این بافت سبب کاهش کارکرد غدد ترشحی و در پی آن خشکی واژن می‎گردد. خشکی واژن اغلب در زنانی با سن بالا مشاهده می‎شود. این بیماری تاثیر بسیاری بر کیفیت روابط زناشویی دارد و برای فرد مشکلات بسیاری مانند درد ایجاد می‎کند. بنابراین ضروری است به محض تشخیص مورد درمان قرار گیرد. در ادمه به بررسی درمان این بیماری به کمک لیزر می‎پردازیم.

علل بروز خشکی واژن

بیماری خشکی واژن ممکن است به یکی از دلایل زیر رخ دهد:

• کاهش ترشح هورمون استروژن از تخمدان‎ها و اختلال در کارآیی تخمدان‎ها که اغلب در زنان یائسه و یا زنان شیرده رخ می‎دهد. در زنان شیرده این اختلال که موجب خشکی واژن می‎گردد موقتی است و پس از اتمام دوره‎ی مذکور کارایی تخمدان‎ها به حالت طبیعی خود باز می‎گردد.
  • مصرف دارویی خاص مانند داروهای سرکوب کننده تخمدان
  • اختلال در تولید هورمون‎های زنانه به دلیل بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • شیمی درمانی و یا رادیو تراپی
  • افرادی که پیوند کلیه و کبد انجام داده‎اند
  • عدم آمادگی پیش از برقراری رابطه‎ی جنسی سبب تحریک کامل مخاط در واژن نمی‎شود و رابطه‎ی جنسی به بافت واژن آسیب می‎رساند
  • مشکلات روحی مانند استرس، اضطراب، افسردگی و…

علائم خشکی واژن

برخی از علائم مشترک در بیماران مبتلا به خشکی واژن عبارت است از:

• سوزش
  • خارش
  • درد و خون‎ریزی در روابط جنسی
  • کاهش میل جنسی
  • عدم ارگاسم
  • تکرر ادرا
  • عفونت مجاری ادرا

درمان خشکی واژن با لیزر در اصفهان

بیماری خشکی واژن و یا آتروفی می‎تواند بنا بخ دلیل ابتلای به آن به روش‎های مختلفی درمان شود. انتخاب روش مناسب توسط پزشک پس از معاینات لازم انجام می‎شود. از انواع درمان این بیماری می‎توان به هگز، لوبریکانت، استروژن درمانی و لیزر اشاره نمود.

درمان آتروفی به کمک لیزر یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است. الیزر درمانی که درمان قطعی این بیماری است با تابش لیزر CO2 انجام می‎گردد. تابش این اشعه به موضع مورد نظر سبب ایجاد گرما و در پی آن افزایش کلاژن سازی و تولید استروژن در واژن می‎شود. درمان آتروفی به کمک لیزر نیازی به بی‎حسی ندارد و بدون هیچ دردی برای بیمار قابل انجام است. استفاده از این روش برای افرادی که مبتلا به سرطان‎اند و توانایی انجام درمان‎ به روش‎های دیگر را ندارند بسیار کارآمد است. این درمان به صورت سرپایی انجام می‎شود و نیازی به بستری شبانه بیمار ندارد.

مزایای درمان آتروفی به کمک لیزر

از دلایل محبوبیت لیزر درمانی برای از بین بردن خشکی واژن نسبت به سایر روش‎های درمانی می‎توان به موارد زیر اشاره نمود:

• عدم نیاز به بی‎هوشی
  • بدون درد و عوارض جانبی
  • افزایش سرعت بهبودی و عدم نیاز به دوران نقاهت
  • عدم ایجاد اسکار
  • از بین رفتن درد و خون‎ریزی در حین رابطه‎ی جنسی و در پی آن افزایش کیفیت روابط زناشویی
  • درمان عفونت‎های مکرر مجاری ادرار
  • جوان سازی واژن به دلیل افزایش کلاژن سازی

عوارض ناشی از لیزر درمانی آتروفی

اگرچه این روش عوارض چندانی برای بیمار به همراه ندارد اما در صورتی که پزشک معالج تبحر کافی برای انجام این درمان را نداشته باشد ممکن است بیمار دچار مشکلاتی شود. اما اغلب عوارض ناشی از این روش درمان موقتی بوده و به مرور زمان از بین می‎رود. برخی از عوارض لیزر درمانی برای از بین بردن خشکی واژن عبارت است از:

• خارش
  • قرمزی

هزینه درمان خشکی واژن با لیزر در اصفهان

هزینه‎ی از بین بردن خشکی واژن به کمک لیزر را پزشک معالج پس از معاینات لازم تعیین می‎نماید زیرا این مبلغ تحت تاثیر عوامل بسیاری چون شدت بیماری فرد، شرایط بیمار، دستمزد پزشک، مکان انجام درمان، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان قطعی و… است. استفاده از بیمه می‎تواند هزینه‎های ناشی از این درمان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد بنابراین ضروری است پیش از اقدام به درمان با مشاور بیمه خود مشورت نمایید تا از پوشش هزینه‎های درمانی آن آگاهی لازم را به دست آورید.

نکات مهم در لیزر درمانی خشکی واژن

برای کسب بهترین نتیجه از این درمان لازم است برخی نکات توسط بیمار رعایت شود. از جمله این موارد می‎تون به نکات زیر اشاره نمود:

• پیش از انجام این درمان ضروری است بیماری‎های واژن مانند عفونت به طور کامل مورد درمان قرار گیرد.
  • لازم است از مصرف داروهای رقیق کننده خون به دلیل جلوگیری از بروز خون‎ریزی در طول درمان اجتناب شود.
  • ممنوعیت مصرف دخانیات و الکل پیش از شروع درمان به دلیل افزایش روند بهبودی است.
  • برقراری رابطه‎ی جنسی سه روز پیش از درمان و یک هفته پس از آن ضروری است. البته زمان دقیق این ممنوعیت توسط پزشک به اطلاع بیمار می‎رسد.
  • هر نوع بیماری و مصرف دارویی بیمار لازم است پیش از درمان به اطلاع پزشک برسد. این اطلاعات تاثیر بسیاری در روند درمان دارد.
  • پیش از شروع لیزر درمانی لازم است بیمار واژن خود را با آب و صابون به خوبی شست‎وشو دهد.
  • عدم استفاده از مواد شیمیایی مانند روش‎های مختلف اصلاح موهای زائد جهت جلوگیری از بروز حساسیت الزامی است.