درمان درد حین رابطه جنسی

درمان درد حین رابطه جنسی در اصفهان : رابطه جنسی امری بسیار مهم در رابطه زناشویی و زندگی شخصی فرد است. این رابطه می‎تواند تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی هر فردی داشته باشد.اطلاعات کافی از روند رابطه جنسی می‎توان اهمیت بسیار بالایی دارد. متاسفانه به دلیل شرم و احساس خجالت آموزش‎های لازم در این زمینه داده نمی‎شود و افرادی که مبتلا به مشکلاتی در این زمینه هستند برای درمان بیماری و رفع مشکلات خود به پزشک متخصص مراجعه نمی‎کنند. یکی از مشکلاتی که می‎تواند از لذت و کیفیت رابطه جنسی بکاهد درد غیر طبیعی و غر قابل تحمل در حین رابطه جنسی است. این درد که به آن دیس پارونی گویند می‎تواند به علل مختلفی بروز یابد. اما لازم است بدانید ضروری است منشا این دردها یافت و درمان شود. در ادامه به بررسی درد در هنگام رابطه جنسی و روش‎های درمان آن می‎پردازیم.

عوارض درد در حین رابطه جنسی

درد رابطه جنسی در صورتی که غیرقابل تحمل و غیر طبیعی باشد می‎تواند برای بیمار عوارض بسیاری در پی داشته باشد. عوارضی همچون ترس از برقراری رابطه جنسی، عدم لذت بخش بودن آن، نارضایتی شریک جنسی که حتی در برخی موارد به جدایی ختم می‎شود، عدم توانایی در بارداری، احساس شرم و نارضایتی و… می‎تواند در پی این مشکل بروز یابد. بنابراین درمان آن بسیار حائز اهمیت است.

علل درد در رابطه جنسی

دیس پارونی یا درد در زابطه جنسی می‎تواند بنا به دلایل مختلفی بروز یابد. یافتن منشا و علت درد برای درمان آن بسیار مهم است. در واقع ضروری است پیش از تشخیص روش درمان دیس پارونی علت بروز آن مشخص گردد. از جمله علل این مشکل می‎توان به موارد زیر اشاره نمود:

• عفونت واژن
  • زگیل تناسلی
  • واژینیسموس
  • بیماری اندومتریوز که رشد بافت داخلی رحم در خارج از آن است
  • وولودینیا که حساسیت بیش از حد اعصاب ناحیه پرینه (حد فاصل واژنو مقعد) و مدخل واژن است.
  • سابقه پرتو درمانی در اندام تناسلی بری درمان بیماری‎های آن
  • بخیه اپی زیوتومی زایمان که سبب بروز بافت اضافه در مدخل ورودی واژن می‎شود.
  • احساس عدم رضایت از خود، اضطراب، افسردگی، خستگی و…
  • خشکی واژن به دلیل کاهش هورمون استروژن که اغلب در افرادی یائسه دیده می‎شود.
  • عوارض مصرف برخی داروها

درمان درد حین رابطه جنسی در اصفهان

برای درمان مشکل دیس پارونی ضروری است که در ابتدا فرد به پزشک متخصص زنان مراجعه نماید تا براساس معاینات و  یا در صورت لزوم نتیجه آزمایشات و تست علت بروز این مشکل مشخص شود. در برخی موارد درد حین رابطه جنسی به کمک مشاوره و درمان‎های ابتدایی قابل رفع است. در صورتی که این مشکل بنا به دلایل روحی و روانی بروز یابد تنها به کمک روان درمانگر قابل کنترل و رفع است. اما ضروری است تا پزشک در این زمینه تصمیم‎گیری نهایی را انجام دهد. هنگام معاینه پزشک از بیمار می‎خواهد تا شرحی از یک رابطه جنسی را بیان نماید. تا روش درمانی موثر را تجویز کند. این روش درمان می‎تواند دارو درمانی، تحریک هورمون‎ها جهت ترشح استروژن بیشتر، لیزر درمانی، استفاده از لوبریکانت و روان کننده و یا در صورت لزوم جراحی باشد. اما پر واضح است که در صورتی که ابتلا به درد در حین رابطه جنسی ضروری است آن را پیگیری و درمان نمایید تا تجربه یک نزدیکی لذت بخش را داشته باشید.

هزینه درمان درد حین رابطه جنسی در اصفهان

هزینه درمان دیس پارونی رابطه مستقیمی با روش درمان آن دارد. پزشک معالج پس از بررسی‎های لازم و با توجه به معیارها و عوامل تاثیرگذار در این درمان هزینه نهایی را به اطلاع بیمار می‎رساند. از جمله عوامل موثر بر هزینه درمان دیس پارونی می‎توان به شرایط بیمار، میزان بیماری، روش درمان، علت بروز این مشکل و… اشاره نمود.

چگونه پزشک مناسب انتخاب نماییم

اولین و مهم‎ترین گام برای در مان درد  انتخاب پزشک مناسب است. اگر پزشک تجربه و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد نمی‎تواند به درستی علت بروز و روش درمان آن را تعیین نماید. در صورتی که پزشک مناسبی انتخاب شود درمان دیس پارونی می‎تواند به راحتی انجام شود و مزایای بسیاری برای بیمار و شریک جنسی او ایجاد گردد. بنابراین ضروری است نهایت دقت را در این انتخاب به کار برید. از معیارهای بسیار مهم برای انتخاب یک متخصص زنان مناسب باید به دقت، تجربه، مهارت، علم دانش، صبر و شکیبایی پزشک و… اشاره نمود.

ماندگاری درمان دیس پارونی

دیس پارونی اگرچه قابل درمان است اما میزان پایداری درمان آن تا حدی وابسته به بیمار می‎باشد. در صورتی که بیمار روند درمان خود را به درستی و به صورت کامل طی نماید می‎تواند مطمئن از درمان کامل آن باشد. در مواردی که درد رابطه جنسی به دلیل خشکی واژن است تنها در مواردی این درد رفع می‎شود که بیمار از لوبریکانت‎ها به صورت درست و طبق تجویز پزشک استفاده نماید. اما نتایج درما‎ن‎هایی چون جراحی اغلب ماندگاری بیشتری دارد. البته پزشک معالج در این ماندگاری تاثیر بسیاری دارد زیرا او علت بیماری و روش درمان آن را تجویز می‎نماید.