دکتر زنان در اصفهان

دکتر زنان در اصفهان : یکی از شاخه‎های علم پزشکی زنان و زایمان است. این تخصص به بررسی انواع بیماری‎های اندام تناسلی زنان، بارداری، زایمان و به طور کلی هر مشکل پزشکی مرتبط به زنان می‎پردازد. متخصص زنان باید مهارت بالایی داشته باشد در غیر این صورت نمی‎تواند بیماری‎ را به موقع و به طور صحیح تشخیص دهد در نتیجه موجب بروز مشکلات بیشتری در فرد می‎شود. شاخه‎ی پزشکی زنان خود به چند تخصص مجزا تقسیم می‎شود تا به طور اختصاصی‎تر به مشکلات و بیماری‎های زنان بپردازد. اگرچه پزشک متخصص زنان اصفهان می‎تواند هم مرد و هم زن باشد اما شاخه‎ی تخصص زنان و زایمان در ایران برای زنان است.

پزشک زنان اصفهان

پزشکی که به بررسی، تشخیص و درمان بیماری‎های مربوط به زنان می‎پردازد متخصص زنان است. عمده‎ی بیماری‎های زنان مربوط به ناحیه‎ی تناسلی زنان یا واژن است که خود به چند شاخه‎ی مجزا تقسیم می‎شود. همچنین ( دکتر زنان خوب در اصفهان ) به مشکلات زایمان و شرایط آن نیز می‎پردازد و مادر باردار را در دوران بارداری همراهی می‎کند.

تخصص پزشک متخصص زنان در اصفهان

همان طور که مطرح شد دکتر زنان به مشکلات و بیماری‎های مربوط به بانوان می‎پردازد اما به طور کلی حوزه‎ی وظایف متخصص زنان عبارت است از:

• دوران قاعدگی بانوان می‎تواند با مشکلات فراوانی مانند درد زیاد، عدم نظم ماهانه، اختلالات مختلف و… همراه باشد که در صورت عدم درمان به موقع موجب بروز بیماری‎های بدتر در فرد می‎شود. پزشک متخصص زنان می‎تواند با بررسی‎های لازم و تجویز روش‎های درمان مناسب کمک بسیاری به فرد نماید تا دوران قاعدگی سالم و درستی را طی نماید.
  • سرطان‎های رحم، دهانه‎ی رحم و تخمدان و… باید توسط پزشک زنان تشخیص و درمان شود.
  • درمان بیماری‎های مربوط به اندام تناسلی زنانه مانند انواع عفونت، پیچ خوردگی تخمدان و… نیز در حوزه‎ی درمان پزشک زنان است.
  • از بین بردن مشکلاتی که در زمینه‎ی رابطه‎ی جنسی برای بانوان ایجاد می‎شود مانند دخول‎های دردناک، اختلالات ارگاسم، اختلالات در تحریک شدن بانوان و… نیز بر عهده‎ی متخصص زنان است.
  • درمان عدم بارداری بانوان
  • چکاپ‎های دوران بارداری، زایمان و معاینات پس از بارداری نیز توسط متخصص زنان انجام می‎شود. همچنین تعیین نحوه‎ی زایمان با تشخیص دکتر زنان در اصفهان انجام می‎گردد.
  • مراقبت‎ها و بررسی‎ وضعیت مادر و نوزاد متولد شده‎ی او نیز از وظایف متخصص زنان است.

ضرورت مراجعه به متخصص زنان در اصفهان

همان طور که می‎دانید برخی از بیماری‎ها یک دوره‎ی نهفتگی دارند به آن معنا که ممکن است فرد مبتلا به بیماری شده باشد اما به دلیل عدم علائم، از آن مطلع نباشد در چنین شرایطی فقط پزشک متخصص می‎تواند وجود بیماری را تشخیص دهد بنابراین ضروری است افراد حتی در صورتی که به بیماری مبتلا نیستند در فواصل زمانی معین برای معاینه به پزشک مراجعه نمایند تا در صورتی که به بیماری مبتلا بودند به موقع تشخیص و مورد درمان قرار گیرد. درمان به موقع بیماری بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتی که فرد مبتلا از وجود آن مطلع نباشد این بیماری در او پیشرفت می‎کند و موجب بروز مشکلات حادتر می‎گردد.

علل مراجعه به دکتر زنان اصفهان

بنا به آنچه بیان شد ضروری است هر فرد خصوصا زنان در فاصله‎ی زمانی معین به پزشک مراجعه کرده تا معاینه کامل شوند اما این مراجعه زمانی اهمیت بسیار پیدا می‎کند که فرد متوجه علائم بیماری در خود شود و یا مشکوک به بیماری خاصی باشد. همچنین در صورتی که وجود بیماری در فرد تشخیص داده شود و وی در دوره‎ی درمان آن باشد بنا به صلاح پزشک ضروری است بیمار در فاصله‎ی زمانی معین برای چکاپ وضعیت بیماری خود به پزشک مراجعه نماید.

به طور کلی برخی از موارد ضروری مراجعه به دکتر زنان اصفهان عبارت است از:

• بی‎اختیاری ادرار
  • بیماری‎های دوران بلوغ
  • مشکلات دوران قاعدگی
  • ناباروری
  • مراقبت‎های دوران بارداری
  • یائسگی

بیماری ‎های زنان

یکی از دلایل عمده‎ی مراجعه زنان به متخصص زنان بروز بیماری در آن‎ها است. اگرچه پیشنهاد همیشگی پزشکان بر معاینات دوره‎ای و تحت نظر قرار گرفتن فرد توسط پزشک زنان است اما برخی صرفاً در زمان بروز مشکل به پزشک مراجعه می‎کنند. این امر سبب می‎شود برخی بیماری‎ها که درمان آن در مراحل اولیه ساده است با اندکی دشواری درمان گردد. بیماری‎های زنان مورد درمان توسط دکتر زنان در اصفهان  اغلب مربوط به اندام تناسلی آنان است و درمان‎های متفاوتی دارند. در ادامه به بیان برخی از بیماری‎های زنان می‎پردازیم:

• سرطان‎های تخمدان، پستان، رحم و…
  • کیست تخمدان
  • تنبلی تخمدان
  • چسبندگی رحم
  • فیبروم رحم
  • عفونت واژن
  • زگیل تناسلی
  • عفونت‎های ادراری
  • بیماری‎های لگن

لازم به ذکر است بسیاری از بیماری‎ها پیش از بروز علائمی از خود نشان نمی‎دهند بنابراین فرد از بروز آن بی‎خبر است و تنها پزشک با معاینه و یا انجام آزمایشات مرتبط می‎تواند ابتلا به بیماری را در فرد تشخیص دهد. بیماری‎هایی که با علائم و نشانه بروز می‎یابند نیز علائم متفاوتی دارند که در برخی موارد تشخیص این علائم نیز تنها توسط پزشک زنان اصفهان تشخیص داده می‎شود.

دکتر زنان خوب در اصفهان

معاینات بهترین دکتر زنان اصفهان

متخصص زنان در مرحله‌ی اول با پرسیدن  سابقه‌ی بیماری فرد و داروهای مصرفی او سعی به کسب اطلاعات از میزان سلامت بدن او می‌کند. همچنین از دیگر سوالاتی که پزشک از بیمار می‌پرسد اطلاعاتی مربوط به سبک زندگی او است مانند طول دوران قاعدگی، داشتن ترشح، نظم قاعدگی، روابط جنسی فرد و… پاسخ صحیح و دقیق به این دست سوالات می‌تواند پزشک را برای تشخیص بیماری و درمان راهنمایی کند. اغلب معاینات پزشکی تا این مرحله انجام می‌شود اما در برخی موارد ممکن است پزشک نیاز به معاینات فیزیکی و یا انجام تست و آزمایشات مختلف برای تشخیص دقیق‌تر داشته باشد.

معاینات فیزیکی زنان شامل بررسی سینه‌ها، شکم، تیروئید، دهانه‌ی رحم و مهبل می‌شود. مشکلات زنان می‌تواند بر اندام‌های مختلف بدن تاثیر گذار باشد بنابراین پزشک در معاینات فیزیکی فاکتورهای بسیاری را مد نظر قرار می‌دهد. از جمله آزمایشات مرتبط با مشکلات زنان باید به آزمایشات تیروئید، نمونه برداری، ماموگرافی و سونوگرافی اشاره نمود. همچنین تست پاپ اسمیر نیز از تست‌های بسیار مهم و کارآمد برای تشخیص عفونت و بیماری‌های زنان است. اما نکته‌ی بسیار مهم در این معاینات عدم برقراری رابطه‌ی جنسی یک روز پیش از انجام معاینه و آزمایشات است زیرا رابطه‌ی جنسی بر اندام‌های تناسلی تاثیر می‌گذارد و سبب بروز خطا در نتایج آن می‌گردد.

هزینه‌ دکتر زنان در اصفهان

هزینه دکتر زنان خوب در اصفهان : هما‌ن طور که پیش‌تر بیان شد مراجعه به متخصص زنان حتی در صورتی که مشکوک به بروز بیماری خاصی نیستید اهمیت بسیاری دارد زیرا در این معاینات بیماری پنهان زنان تشخیص داده می‌شود. بسیاری از افراد ممکن است به دلیل هزینه‌های بالای ویزیت متخصص زنان از مراجعه به آن امتناع نمایند اما لازم است بدانید معاینه‌های دوره‌ای اهمیت بسیاری دارد زیرا بیماری در صورتی که به موقع مورد تشخیص و درمان قرار نگیرد می‌تواند سبب بروز مشکلات حادتر برای فرد گردد. هزینه‌ی مراجعه به متخصص زنان بنا به میزان تخصص پزشک می‌تواند متفاوت باشد اما به طور کلی این هزینه شامل مبلغ ویزیت پزشک، هزینه‌ی انجام آزمایشات و تست‌های ضروری برای تشخیص دقیق‌تر بیماری و در صورت لزوم هزینه‌های درمان می‌شود. بنابراین نمی‌توان به طور دقیق این هزینه را تعیین نمود.

هزینه دکتر زنان خوب در اصفهان

هزینه‌ی درمان‌های مختلف بسیار متفاوت است و نمی‌توان مبلغ دقیقی برای هیچ کدام تعیین نمود. هزینه‌ی این جراحی‌ها و درمان‌ها پس از معاینه‌ی فرد، شخیص بیماری او و روش درمان مشخص می‌شود. این هزینه تحت تاثیر عوامل بسیاری همچون نوع بیماری، روش جراحی، علت انجام جراحی، دستمزد جراح، هزینه‌های بیمارستان، هزینه‌های جانبی و… است. توجه داشته باشید هزینه‌ی هر نوع جراحی و درمان تعرفه‌ی مخصوص به خود را دارد اما ممکن است به دلیل برخی عوامل اندکی این هزینه بیشتر و یا کمتر باشد بنابراین نمی‌توان هزینه‌های بسیار زیاد و کم را که غیر معقول‌ند دلیل بر انجام بهتر درمان دانست.

اغلب شرکت‌های بیمه هزینه‌های ناشی از جراحی زیبایی را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند و به هزینه‌های درمانی می‌پردازند که برای فرد ضروری است و در صورت عدم انجام آن مشکلاتی برای سلامتی او به وجود می‌آید. اما ضروری است پیش از اقدام به انجام جراحی با مشاور بیمه‌ی خود مشورت نمایید تا از تعرفه‌های پوشش بیمه‌ی خود آگاه گردید. در صورتی که شرکت بیمه کننده‌ی فرد هزینه‌های جراحی او را تقبل نماید این مبلغ بسیار کمتر می‌شود.

دکتر زنان خوب در اصفهان

ممکن است در شاخه تخصص زنان پزشکان بسیاری به فعالیت بپردازند اما آیا تمام این پزشکان تجربه، مهارت و دقت لازم برای درمان بیماری‎های زنان را دارند؟ آیا می‎توان به تمام این پزشکان اعتماد نمود یا ممکن است طبابت برخی بهتر از بقیه باشد؟ قطعا میزان تجربه و مهارت همه‎ی متخصصان زنان به یک میزان نیست. یک دکتر زنان خوب  اصفهان مناسب لازم است اطلاعات و تجربه‎ی لازم در این زمینه را داشته باشد. همچنین مدارک پزشکی و مدارج تحصیل پزشک اهمیت بسیار زیادی دارد. اصفهان که جزو شهرستان‎های پیشرفته‎ی کشور است پزشکان متخصص و حاذق بسیاری در شاخه‎ی زنان دارد.

انتخاب دکتر زنان خوب در اصفهان

هر فردی لازم است از شروع دوران قاعدگی تحت نظر پزشک زنان قرار گیرد و در دوره‎های مشخص برای معاینه و چکاپ به او مراجعه نماید. این معاینات به جهت تشخیص زود هنگام بیماری جهت درمان به موقع بسیار حائز اهمیت است. اما انتخاب پزشک مناسب بسیار بیشتر اهمیت دارد. در صورتی که پزشک تجربه و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است عوارض بسیاری برای فرد پیش آید اما اگر پزشک تبحر و دانش لازم در زمینه‎ی بیماری‎های زنان داشته باشد با تشخیص به موقع بیماری می‎تواند آن را به خوبی مورد درمان قرار دهد و از بروز بیماری‎های دیگر جلوگیری نماید. بهتر است فرد از سن 13 یا 15 سالگی یک پزشک دائمی برای خود انتخاب نماید.

برای انتخاب بهترین دکتر زنان اصفهان باید حساسیت بسیاری به کار برید. می‎توانید با پرس‎وجو از اطرافیان و یا بررسی مدارک پزشکی و تجربه‎ی درمانی او پزشک مناسب خود را انتخاب نمایید. از معیارهای بسیار مهمی که برای انتخاب بهترین دکتر زنان در اصفهان باید به آن توجه شود می‎توان به مواردی چون تجربه، مهارت، دقت، سابقه‎ی پزشکی مثبت، مدارک پزشکی معتبر و… اشاره نمود.

افرادی که قصد بارداری دارند لازم است از یک ماه قبل از بارداری تحت نظر پزشک زنان و زایمان قرار گیرند تا در صورتی که به بیماری مبتلا بودن پیش از بارداری مورد درمان قرار گیرند و در صورت لزوم پیش از بارداری با مصرف داروهای تقویتی خود را تقویت نمایند. دکتر زنان در اصفهان تا پس از بارداری و کسب اطمینان کامل از سلامت مادر و نوزاد او را همراهی می‎کند و تحت نظر دارد.

در جلسات معاینه چه سوالاتی از پزشک خود بپرسیم

جلسات دوره‎ای که فرد با دکتر زنان اصفهان برگزار می‎کند بسیار اهیت دارند. در این جلسات علاوه بر معاینات و سوالاتی که پزشک از بیمار می‎کند بیمار نیز باید سوالات خود را مطرح نماید و شرم و خجالتی از بیان آن‎ها نداشته باشد. در بسیاری از موارد زنان به دلیل شرم و خجالت از مراجعه به پزشک خودداری می‎کنند و یا در صورت مراجعه سوالات و شرایط خود را به درستی مطرح نمی‎کنند اما لازم است بدانید احساس شرم بی دلیل می‎تواند گاهی صدمات جبران را نپذیری برای فرد به همراه داشته باشد. برخی از سوالاتی که لازم است بیمار در جلسات معاینه از پزشک زنان بپرسد عبارت است:

• آیا من مبتلا به بیماری خاصی هستم؟
  • آیا شرایط دوران قاعدگی من براساس توضیحات بیان شده مناسب است؟
  • میزان ترشحات من طبیعی است؟
  • آیا من شرایط مناسبی برای بارداری دارم (در صورتی که فرد قصد بارداری دارد)
  • و…

کلام آخر

با توجه به شیوه و سبک زندگی امروزه افراد درصد ابتلا به بیماری‎های مختلف رشد چشمگیری داشته است. توجه به سلامتی امر مهمی است که باید توجه بسیاری به آن شود. بیماری‎های زنان می‎توانند بر اندام‎های دیگر بدن نیز تاثیرگذار باشند. بنابراین لازم است زنان برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان خود در دوره‎های مشخص برای معاینه به پزشک مراجعه نمایند تا در صورتی بروز بیماری به موقع مورد درمان قرار گیرند. سلامتی تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی افراد دارد.

نکته‎ی بسیار مهم در درمان بیماری خودداری از خوددرمانی است. اندام‎های تناسلی حساسیت بسیار بالایی دارند بنابراین لازم است از خوددرمانی بپرهیزید و در صورت بروز علائم بیماری فوراً به دکتر زنان اصفهان مراجعه نمایید. گاهی خوددرمانی نه تنها نتیجه‎ی مثبتی ایجاد نمی‎کند بلکه سبب بروز مشکلات بیشتری برای فرد می‎گردد از جمله احتمال بروز آلرژی، تشخیص و درمان نادرست و…